۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۱۳
کد خبر: 81062784
T T
۰ نفر
اصول6 گانه حفظ تندرستی در مدارس و مهد كودك‌ها آموزش داده شود

تهران- ایرنا- معاون طب سنتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: اصول 6 گانه حفظ تندرستی كه شامل آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، خواب و بیداری، حركت و سكون، احتباس و استفراغ، اعراض نفسانی مانند غم و شادی است باید در مدارس و مهدهای كودك آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگاراجتماعی ایرنا، « محمود خدادوست» روز چهارشنبه در دومین سمینار تخصصی طب سنتی با محوریت اصلاح سبك زندگی افزود: متاسفانه غذاهای جدید كه طبع خشك دارند، بچه‌های امروزی را پرخاشگر، بیش فعال و كم حافظه كرده است.

خدادوست ادامه داد: متاسفانه پرخاشگری بچه‌ها و بیش‌ فعالی آنها در زمان ما به دلیل تغذیه با مواد خشكی ‌زا است كه زمینه كاهش قدرت حافظه‌ آنها شده است.

معاون طب سنتی وزیر بهداشت خاطرنشان كرد: تحقیقات نشان داده كه بیشترین ترشح هورمون استرس ‌زا مربوط به خواب بین ‌الطلوعین است.

خدادوست ادامه داد: ثابت شده خوابیدن بین 10 شب تا 2 بامداد بیشترین میزان ترشح هورمون رشد را در پی دارد.

خدادوست افزود: خواب با رطوبت سر و كار دارد و بیداری با خشكی، بنابراین كسانی كه گرمتر هستند، خوشخواب و پرخوابند.

وی ادامه داد: آنهایی كه مزاج گرم و خشك یا سرد و خشك دارند، میزان خوابشان كم است و با كمی خواب سرحال می‌شوند، بر همین اساس كسانی كه به سمت كهنسالی می‌روند به دلیل مزاج خشك خواب كمتری دارند.

خدادوست با انتقاد از برخی پزشكان كه برای هر نوع بیماری دارو تجویز می‌كنند، گفت: از جمله دلایل بی‌خوابی، جابجایی نوع تغذیه است و با تغییر در غذا می‌توان مشكل خواب فرد را حل كرد.

اجتمام(3)**9188**1478
۰ نفر